Salgstrappen

Salgstrappen

Salgstrappen – 5 trin til salg med succes

Salgstrappen er efter min mening den grundlæggende mest fyldestgørende salgsmetode.
Den gennemgår salgsarbejdet fra start til slut i 5 overskuelige trin:

  1. Forberedelse

  2. Åbning

  3. Behovsanalyse

  4. Argumentation

  5. Lukning

Du finder uddybende læsning om hvert enkelt trin under de links, der er i listen ovenfor.

Hvert trin indeholder i sig selv en proces, der er nødvendig for den overordnede metode, som salgstrappen repræsenterer.  Disse 5 processer kan hver for sig udbygges og forfines alt efter, hvor meget du personligt føler et behov for udvikling som sælger.

Vi er alle forskellige, hver branche og hvert marked har sine karakteristika og særegne konkurrenceforhold, ikke mindst i kraft af den position, vores egen virksomhed spiller på banen. Generelt står jeg dog gerne på mål for, at enhver sælger, der arbejder seriøst på at få salgstrappen ind under huden også vil se en betydelig styrkelse af sine salgskompetencer udfolde sig.

Det kræver naturligvis øvelse at dygtiggøre sig på alle trinnene, du kan derfor med fordel følge med hér på bloggen, hvor jeg kontinuérligt vil udbygge og uddybe gode strategier, som knytter sig til det succesfulde salgsarbejde.

Ønsker du at gå skridtet videre med personlig vejledning og sparring, der matcher lige netop din individuelle salgssituation og dit kundesegment, er du altid velkommen til at bestille et salgskursus.



RELATED POSTS